top of page
Su di me - About me

CHI SONO

6Q4A6319.jpg
I was born in 1997 and I am a freelance journalist. More specifically, I am covering the No Tav protests in Val di Susa and the events in the valley, as well as the migrations on the border between Italy and France. My general focus is on great construction projects, local protests and the related decision-making processes. I am launching a newsletter about topical issues soon, named “Words”.
Aside from working as a journalist, I work as a photographer and video maker. I have been a member of the Italian journalists association (ODG) since October 2020.
Sono nato nel 1997 e lavoro come giornalista. In particolare seguo con attenzione ciò che accade in Val di Susa, soprattutto le proteste per la linea ferroviaria Torino - Lione e le migrazioni al confine tra Italia e Francia. Più in generale mi occupo di grandi opere e proteste locali, con un focus particolare sui processi decisionali. A breve uscirà "Words", la mia newsletter sull'attualità.
Oltre a lavorare come giornalista, lavoro come fotografo e video maker. Da ottobre 2020 sono iscritto all'Ordine nazionale dei giornalisti.

E-Mail
stefano.toniolo@outlook.com

​

Per proposte di lavoro 
non giornalistiche - Non journalistic jobs

E-Mail
toniolo.st@gmail.com

​

  • Instagram
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn Icona sociale
Iscriviti alla mia newsletter!
bottom of page